Socialdemokraterna Gotland söker en försteombudsman

Partidistriktet söker en försteombudsman som ska ha ansvaret för partiets verksamhet både vad gäller att strategiskt planera verksamheten samt att i dialog med distriktsstyrelsen utveckla Socialdemokraternas politik. Du ska vara drivande och engagerad för att vara med och utveckla socialdemokraterna Gotland.

Dina värderingar finns i den demokratiska arbetarrörelsen. Vi kommer i rekryteringen fästa stor vikt vid tidigare erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Du kommer arbeta nära de förtroendevalda och vara föredragande i arbetsutskottet och distriktsstyrelsen. En del av arbetet innebär att vara med och utveckla de lokala socialdemokratiska föreningarna i distriktet. Vidare att fortsätta utveckla goda relationer till närstående fackförbund och organisationer.

Som försteombudsman ska du vara en ledare som kan entusiasmera och få andra människor att växa, med inriktning på att utveckla organisationen. Arbetet är omfattande och kräver att du är flexibel och strukturerad. Arbetet innebär även oreglerad arbetstid samt perioder med hög arbetsbelastning. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt, samt en vana att hantera mediekontakter.

Vi söker dig som:

• Brinner för att fortsätta stärka och utveckla partiet som folkrörelse.
  • Är en tydlig ledare med god förmåga att leda en folkrörelse
  • Har förmågan att skapa engagemang i din omgivning och vara ett konsultativt stöd till förtroendevalda och medlemmar
  • Har förmågan att arbeta strategiskt och långsiktig
  • Har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska samt engelska
  • Delar de socialdemokratiska värderingarna
  • Har B-körkort och tillgång till egen bil
  • Har grundläggande förståelse för ekonomi och personalfrågor

Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning med lön enligt kollektivavtal.

Tjänsten är placerad på Arbetarrörelsens Hus i Visby

Tillträde 2019-04-01 eller efter överenskommelse

Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2019.

Ansökan med CV samt ett personligt brev skickas till Socialdemokraterna Gotland, Stenhuggarvägen 6, 621 53 Visby alt. till leif.dahlby@socialdemokraterna.se Märk ansökan med ”Ombudsman”.

Kontaktinformation

Conny Kristensen Gahnström, ordförande, 070-433 12 09 conny.kristensengahnstrom@telia.com

Magnus Johansson, facklig kontaktperson, 070-810 98 50 magnus.johansson@socialdemokraterna.se