Vård

Hälso- och sjukvård är en nyckelfråga för Gotland. Trots att vi är Sveriges minsta sjukvårdsregion klarar vi att hålla en hög kvalitet. Samtidigt fortsätter vi att begära rättvis finansiering av staten. Alla gotlänningar ska uppleva att vården är lättillgänglig och att vi har tillgång till nationella resurser vid behov.

Vi vill

  • att alla gotlänningar ska ha fast vårdkontakt.
  • ha väl fungerande primärvårdspunkter med möjlighet att träffa distriktsläkare.
  • utveckla det förebyggande arbetet för psykiskt hälsa.
  • satsa på habiliteringen för att säkerställa god vård till barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning.
  • fortsätta arbetet med att stärka tandvården på Gotland.
  • säkerställa behovet av bassäng för rehab.
facebook Twitter Email